9 Eki 2012

Zile Usulü Keşkek

MALZEMESİ
   -2 kg Koyun Eti (But veya sırt) (Kemikli Et)
   -3 bardak Yarma (Bütün Yarma)
   -2 baş Sarımsak
   -3 çorba kaşığı Tereyağı
   -1 bardak Nohut
   -Tuz
   -Pul Biber
   -Kara Biber

YAPILIŞI

Nohut bir gece önceden su ile ıslatılır. İlikli, kemikli et , Etle birlikte bir tencereye konulup nohutlar iyice pişene kadar haşlanır. Büyükçe bir tencereye haşlanmış olan nohut ve etler bir kevgir yardımıyla alınır. Etin suyundan 9 bardak kadar etlerin üzerine dökülür. Eğer et suyu yeterli gelmezse normal su ile takviye edilir. Yarma yıkanır, tencereye konur, sarımsaklar bütün diş olarak ilâve edilir. Tuz, baharat ve tereyağı tencereye konularak kaynatılır. Ağır ateşte pişmeye bırakılır. Kaynamaya başlayınca kısık ateşte ağzı kapalı olarak 2 - 3 saat pişirilir. Yarı pişmiş durumda iken yağı eklenir ve pişmesi tamamlanır.Sonra tekrar tencerenin kapağı açılarak sıcak fırının içinde 15-20 dakika tekrar bekletilerek yüzünün sırlanması sağlanır,Keşkeğimiz böylece servise hazırdır afiyet olsun. Sıcak servis yapılır.

NOT : İsteğe göre keşkek suyunu çekince üzeri kızarana dek fırınlanabilir. Taze etle olabileceği gibi kurutulmuş etle de pişebilir. Tahta kaşıkla yenilmesi tercih edilir. Tabaklara dağıtım yapılmaz. Yanında ayran, kuşburnu ezmesi ve turşu tercih edilir.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ben keskegi bilmem fakat esim antala anlata bitmiyor cok sever keskegi
bende senin sayende tarifini örenmis oldum ve yapmaya calisirim
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım bende ilk kez çanakkalede bir düğünde yemiştim özel merasimle yapıyodu erkekler farklı gelmişti bana çok beğenmiştim

Adsız dedi ki...

Keşkek muhteşem görünüyor. Benim de bildiğim ve sevdiğim bir lezzet. Ellerine sağlık. Gerçekten çok canım çekti.

Adsız dedi ki...

Melekcim ellerine saglik cok nefis görünüyor.Cok severim keskegi,ama bir cok tarifi varmis.Gecenlerde gafemizde konusurken bu keskek meselesini bilmiyorum sen varmiydin,bir cok tarifler söylendi ama benim istedigim tarif yoktu.Eksili oluyor,galiba yogurlu.Keskek ayni renk olarak seninkine benziyor ama eksili bir sey katilmamis senin tarifinde.Nasil bulcam ben ya o tarifi:(Ellerine saglik canim harika görünüyor,afiyet ossun canim.Iyi pazarlar.

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık, keşkek tek kelimeyle harika olmuş,çok severiz keşkeği, ben de aşurelik malzemelerimi ıslatım, yarın hem aşure hem de keşkek yapacağım.Afiyetler olsun canım, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Melekcim anlattıkların gözümün önünde geçti şimdi, annemlerde Burdurlu olduğu için, söylediklerinin hepsi bizim oradaki düğünlerde de yapılır, ama ben ne yazık ki ne düğün yemeklerine ne de keşkeğe alışabildim, düğün yemekleri bana çok ağır geliyor, çok yağlı geliyor, sanırım hepsinin etli olmasından kaynaklanıyor.Ama eşim bayılıyor bu lezzete, sende çok güzel sunum yapmışsın, ellerine sağlık...Okutan kişiye de Allah kabul etsin...

Adsız dedi ki...

Ellerinize emeğinize sağlık her kim yaptıysa keşkek kadar güzel bir lezzet varmıdır acep ben amasyalıyım ve bizim bayram sabahlarının olmazsa olmazıdır keşkek.Bayılırım.Her yörede değişik yapılır keşkek ama sizin babadağ keşkeği aynen bizim keşkek.Afiyet şeker olsun.....