22 Mar 2012

BÖLÜM-2

1.  Yozgat Lisesini ziyaret ettik. Okul takımımız güzel bir oyundan sonra galip geldi.
2.   Geziye katılanlardan bir gurup Yozgat Lisesi önünde Ayıptır söylemesi "antrenör bendim "  
        Bu resmin aynısını Attila  Başdoğan gönderdi.Anı Yazılarımızı okuyunca İstanbul’dan ileti göndermiş.
        Duyarlılığı için teşekkür ederim. (Resimde sağ yanımda görülüyor)

SINAVLAR  BUNALTIYOR

Yenilikler ve sürprizler devam ediyor, Ortaokul olarak atamam yapıldı. Oysa LİSE onayı gelmiş kadrosu neredeyse tamamlanmıştı Kalede  Alparslan Ortaokulu öğretime açılıyordu.  Lise bünyesinden bir yeni okul çıkıyor, öğretim kadrosu ayrılıyordu.

Eylülde bütünleme sınavlarında hayli kabarık listeler beni bekliyordu. Yıl içinde Turhal’dan ücretle derslere gelen öğretmen Gazi’den tanıdığım bir arkadaştı. Her sınıftan yaklaşık yarı yarıya kalan vardı. Bu kadar öğrenciyle hem yazılı hem sözlü iki aşamalı sınavı nasıl yürüteceğimizi sorduğumda,aldığım yanıt net ve özdü,  “Beni ciddiye almadılar,çalışmadılar.”
Endişe ve gerilim sarmıştı inceden. Aslında diğer arkadaşımızın umurunda değildi. Beklediğim gibi oldu, zaman zaman görüş ayrılıkları ve serzenişler yaşandı. Tartışmalara katlandık. Beklentilerimiz farklıydı.
Öğretmen okulundan, liseye geçmek için sınava giren bir öğrenci açık ve dürüst olarak bana önceden hazırlanması gerektiğini vurguladım. Sınav süresince dilinin döndüğü kadar yanıt vermeye çalışıyor ama yeterli olmuyordu tabi. Yine itirazla, anlaşmazlıklar yer aldı. Uzun bir süre sonunda geçerlik kabul edildi. Tam da bu  yazının yazıldığı tarihten iki hafta önce, bu öğrencimiz telefonumu bir yerden bulmuş, arıyor
İstanbul’a davet ediyordu. Aklımda kalan en çarpıcı anı, mezun olduğu gün diplomasını bana getirip; ‘Hocam bu benim değil, sizin diplomanız ! ‘ demesiydi...  Bu söz de dünyalara değer galiba.
Sınav dönemlerinde Orta, lise, Kız meslek bütün okullarda sınav komisyonunda görevli olduğum için bunalıyordum. Kale (Alparslan)ortaokulunda bir sınavda komisyonla ters düştüğümüz için okul müdürü ( rahmetli ) L. Işık hocayı tutanak tutmak üzere davet ettik. Hiç te şık olmayan bu tür sonuçlar, bir vurguya odaklanıyor. Her zaman tam ve kesin sonuca ulaşamazsınız. Eğitim bir süreçtir, aşamalarına ve sarf edilen çabaya da değer verilmelidir. Ne yazık ki gösterilen gayret her zaman ‘ kanaat’ olarak ölçme ve değerlendirmeye katılmıyordu. Şimdi katılıyor mu acaba?
GÜZÜDÜ - YAZIDI –İLKBAHAR-KIŞIDI
 neyin demiyonuz, anca ağlenek ,gülek! Derse gelinci n’örüyonuz ??

Öğretmen okulundan, liseye geçmek için sınava giren bir öğrenci açık ve dürüst olarak bana önceden hazırlanması gerektiğini vurguladım. Sınav süresince dilinin döndüğü kadar yanıt vermeye çalışıyor ama yeterli olmuyordu tabi. Yine itirazla, anlaşmazlıklar yer aldı. Uzun bir süre sonunda geçerlik kabul edildi. Tam da bu  yazının yazıldığı tarihten iki hafta önce, bu öğrencimiz telefonumu bir yerden bulmuş, arıyor
İstanbul’a davet ediyordu. Aklımda kalan en çarpıcı anı, mezun olduğu gün diplomasını bana getirip; ‘Hocam bu benim değil, sizin diplomanız ! ‘ demesiydi...  Bu söz de dünyalara değer galiba.
Sınav dönemlerinde Orta, lise, Kız meslek bütün okullarda sınav komisyonunda görevli olduğum için bunalıyordum. Kale (Alparslan)ortaokulunda bir sınavda komisyonla ters düştüğümüz için okul müdürü ( rahmetli ) L. Işık hocayı tutanak tutmak üzere davet ettik. Hiç te şık olmayan bu tür sonuçlar, bir vurguya odaklanıyor. Her zaman tam ve kesin sonuca ulaşamazsınız. Eğitim bir süreçtir, aşamalarına ve sarf edilen çabaya da değer verilmelidir. Ne yazık ki gösterilen gayret her zaman ‘ kanaat’ olarak ölçme ve değerlendirmeye katılmıyordu. Şimdi katılıyor mu acaba?

ZİLE  LİSESİNİN  İLK  MEZUNLARI

1965-1966 Ders yılında liseye başlayan ilk öğrenciler, 1967-1968 ders yılı sonunda mezun oldular. Okulumuzun arşivinde inceleme yaparak o tarihlerdeki Diploma defterlerinden kayıtları bulduk. Dursun Tipici fotoğrafladı. Özlemle inceledim. Sıra sizde. İlk sayfa Edebiyat kolu Haziran mezunlarından başlıyor. Bu sıraya göre,notları ve dereceleri ayrılmış olarak fotoğraflarınızı bulacaksınız.

Bize yardımcı olan okul yönetimine ve hem mezunlar toplantısını, hem de arşivi bize sunan müdür vekili, lisemiz mezunu Mustafa Beye teşekkür ederim. Sayfaları ikiye bölerek yer sağlamaya çalıştım.

 *Cumhuriyet Bayramı H.Ulus- G. Engin-F.Büyüklü-Ş.Ersoy*
 *Turhal maden ocağına gezi; S. Özkaleli ve bir gurup baretli-fenerli  girişte hazır*
 *Edebiyat sınıfı  Pankartla  doğum günümüzü kutluyor.(Rahmetli Avni Mazman şakayı yapmış)*
 *H.Ulus-A. Vicir  KARMA takımla. Sınıf maçları seyre değerdi*
 *Sınav dönemlerinde karabasanlar çöküyor ,uyku uyumak  ne mümkün *
* İşte o vakit en iyi ilaç  DOĞAYA TESLİ M OLMAK **
     **  Mithat Beki  melodikayla  terapi sağlıyor güya’**  

Hiç yorum yok: