30 Ara 2011

Sevgili Peygamberimizin Zile'den Götürülen Mübarek Hırka-ı Şerifleri Muhakkak Zile' Ye Geri Getirilmelidir.

.  
Aziz Peygamberimizden torunu Hazreti Hüseyin’e ondanda torunları vasıtası ile Zile’ye gelen Mübarek Hırkayı Şerifleri Peygamberimizin 9.Göbek torunu olan Değerli İslam alimi Beyazıt-ı Bestami Hazretlerinin adı ile anılan bu küllüye de bulunuyordu. 
Külliyedeki Türbede yatan camiye adını veren Şeyh Ethem Çelebi ise peygamberimizin 16. göbek Torunu oluyor. Aziz Peygamberimizin Şeyh Ethem Çelebi camisinde muhafaza edilen Hırkayı Şerifleri Cumhuriyetin ilk yıllarında tekkeler ve zaviyeler kanunu gereği Ankara ya götürülmüş. 
Rahmetli Babam anlatırdı."Sanıyorum 10-12 yaşlarında idim. O yıl büyük bir kuraklık vardı. Susuzluk bütün yaşamı etkilemişti. Halk ne yapacağını şaşırmıştı. 
Yapılan yağmur duaları fayda vermiyordu. Son bir çare olarak Peygamber Efendimizin Şeyh Ethem Çelebi Camisinde bulunan hırkayı şeriflerinin çıkarılmasına karar veridi. Tüm Zileliler camide toplandı.Dualar salat'ı şerifler okundu. Herkes göz yaşları içinde nefeslerini tutmuş bekliyordu.
 Hırkayı şerif ağır, ağır yerinden çıkarıldı. Özenle açıldı. Sağ kolunun ucu bir santim kadar tas içindeki suya batırıldı. O anda gökten bardaktan boşanırcasına yağmur inmeye başladı. Yağmur sakin, sakin tam bir hafta boyunca yağdı. O yıl mahsüllü bol güzel bir yıl oldu" Babamın anlattığı hikaye beni çok etkilemişti. Mübarek emaneti yıllarca İzleyip, aradım. Sonunda onu Ankara’da Etnoğrafya müzesinde buldum. 
Kültür Bakanlığından özel izin alarak görmek ve fotoğrafını çekmek mutluluğunu yakaladım. O an yaşadığım heyacanı anlatamam. Her Ramazan ayında, Televizyonlarda İstanbuldaki Hırkayı şerifi görebilmek için İnsanların ne büyük fedakarlıklar yaptıklarını görüyoruz. 
Bizim sahip olduğumuz hırkayı şerif ise Ankarada Tozlu raflarda bekliyor. 
Yüce peygamberimizin var olan 2 hırkasından biri olan bu paha biçilemez kutsal emanetimiz Acilen ait olduğu yere, Zile’ye getirilmelidir. Tokat müzesinde bulunan diğer kültür varlıklarımız ile birlikte Zile de kurulacak Müzede sergilenmelidir.
 Not : Yukarıdaki yazı TRT ekibinin Zile'de yaptığı çekimlerde Hulusi Serezli’nin kamera önünde anlattığı kısa açıklamadan alınmıştır.

Hiç yorum yok: