29 Ara 2011

Hulusi SEREZLİ - KÖŞE YAZILARI VE MAKALELERİ

Hulusi Serezli Kimdir?


Kısaca "Hulusi Serezli"

Değerli Dostlarım,
Zile Sitesine ve benim sayfama hoş geldiniz. Size buradan merhaba diyebildiğim için kendimi çok mutlu hissediyorum. Sohbet sırasında bir şeyler anlattığımda dost ve yakınlarım bana hep “Bize anlattıklarını neden yazıya dökmüyorsun.
Bu bilgiler seninle birlikte yok olup gidecek. Onları insanlarla paylaşmalısın” Derlerdi. Çok istememe rağmen iş yoğunluğu yüzünden bu güne kadar fırsatım olmadı. Son yıllarda internet ortaya çıktı. İnanılmaz hızla yaygınlaştı. Bende kullanmasını sevince yazma işini elektronik ortamında yapmaya karar verdim. Zaman buldukça yazarım. Dedim.
Böylece Zile Sitesini kurdum ve karşınıza çıktım. Bazen ben bazan da dostlar yazacak. İmkân buldukça Zile ile ilgili haber, yorum ve bilgileri size ulaştırmak istiyorum. Hiçbir iddiam yok. Amatörce bir çalışma sunmayı planlıyorum. Faydalı olabilirsem ne mutlu bana. Amacım Zile Sitesini Zile ve Zilelilerin sitesi yapmaktır. Bu düşüncelerle tekrar hoş geldiniz diyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Hulusi SEREZLİ
KISA HAYAT HİKÂYEM
1942 yılında Zile de doğdum. Emine Serezli ve Şükrü Serezli' nin çocuklarıyım. Ağabeyim Tekin Serezli ablam Gülsün Telkenaroğlu ve ben üç kardeşiz. İlköğrenimimi Zile’de Liseyi Sivas da okudum. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'ne devam ettim.
1964 yılında, Tüccar olan babam ve ağabeyim ile birlikte ticarete başladım. Arçelik, Tofaş, Ford, Fiat gibi pek çok ünlü markaların bayilisi olan şirketimiz Serezliler Anonim Şirketi ile otomobil, traktör, TV, buzdolabı ve benzeri gibi pek çok ürünü Zilelilere ilk defa sunduk. Dede, baba oğul ve torun üç göbek Zileliye en az bir ürün sattığımızı sanıyorum.
Bir ara politikaya atılıp Parti yöneticiliği, Belediyesi Meclis Üyeliği ve Meclis Başkanlığı görevlerinde bulunsam da siyaseti sevmeyip hemen ayrıldım.
Kültür Derneği ile Turizm ve Tanıtma Dernekleri ile Zile Şehir Kulübünün uzun süre başkan ve yöneticiliklerini üstlendim. Arkadaşlarımla birlikte ilk defa Kiraz Festivalleri'ni başlattık. Çağıltı Dergisi'nin yayına başlamasına öncülük edip Genel Yayın Yönetmenliğini yürüttüm. Şiir ve yazılar yazdım.
Çağıltı dergisinin kapak deseni ile şu anda resmî ve özel kurumlarca kullanılan Kale sembollü "Zile Amblemi"nin desenini çizdim. Üniversite öğrenimim sırasında İstanbul’ da Zilelileri ilk defa bir araya getiren “ Zile’yi Tanıtma ve Kalkındırma Derneği” nin kurulmasında görev alıp, yönetici oldum.
 Zile’de ilk televizyon yayınlarını başlatıp, kurduğum SRT FM isimli radyo istasyonu ile kaliteli, seviyeli yayıncılık örneği vermeye çalıştım. TRT ile Hürriyet veTercüman gazetelerinin 25 yıldan fazla Muhabirliğini yaptım. TRT'nin Anadolu'daki ilk ve tek kameralı muhabiri olarak Tokat ve Zile ile ilgili sayısız haber ve belgesele imza attım.
 Zile de Meslek Yüksek Okulları kurumasına öncülük ettim. Okulların açılması için uğraş verdim. Bu güne kadar Zile ve Zile’nin tanıtımı ile ilgili her türlü faaliyetin içinde yer aldım.
En büyük idealim olan Koç gurubunun Zile'de bir fabrika kurması ve istihdama çare olması idi. Bu konu ile çok uğraşmama rağmen her defasında bir engel ile karşılaştım.
 Bu arzumu maalesef hayata geçiremedim.
Bu gün Zile’de Arçelik ve New Holland traktör bayisi olarak ticari hayatıma devam ettmekteyim. Merhum Belediye Başkâtibi Fevzi Ermiş’in kızı Kâmuran SEREZLİ ile evliyim. Feza ve Aslı isimli iki kızım 5 torunum var.


YAZILARIM
  1. VENİ ,VİDİ ,VİCİ-GELDİM,GÖRDÜM,YENDİM  MARKASI ARTIK ZİLE'NİN
  2. ZİLE'YE SAHİP ÇIKIYORMUYUZ?
  3. HEY ONBEŞLİ TÜRKÜSÜ VE İDDİALAR
  4. NE OLACAK BU MEMLEKETİN HALİ?
  5. BEYPAZARI VE ZİLE
  6. HATIRLADIĞIM KIŞLAR VE ZİLE'DE TARIM
  7. HÜSEYİN HOŞCAN'IN ARDINDAN
  8. ZİLE VE DERSİM
  9. ZİLE İÇİN GÜZEL BİR ÖNERİ VAR
  10. PANAYIR ETKİNLİKLERİ VE CİRİT
  11. ZİLE'DE RAMAZAN ÇÖREĞİ VE PİDESİ
  12. BİR ZİLE HİKAYESİ
  13. ZİLE EVLERİ VE GİZLİ ARKA BAHÇELERİ
  14. SÜREYYA BEY BARAJI VE ZİLE
  15. CAHİT KÜLEBİ VE ONBEŞLİ TÜRKÜSÜNDEN RANT SAĞLAMAK
  16. ZİLE'DE SU KEHRİZ VE ÇEŞMELERİ
  17. VENİ, VİDİ, VİCİ ve SEZAR ANITI
  18. AŞIKLAR ANITI ve AŞIKLAR KAHVESİ
  19. ZİLE'YE SAHİP ÇIKIYORMUYUZ?
  20. ZİLE'DE ANADOLU OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ İSTİYORUZ
  21. ZİLE BİR KÜLTÜR ŞEHRİ OLMALIDIR
  22. HAVANDA SU DÖVMEK
  23. ÇATLAYAN DUDAĞA,KURUYAN TOPRAĞA SU,SU,SU
  24. ALACA YOLUNDAN ANKARA'YA GELDİM
  25. GERÇEK BİR ZİLE SEVDALISI "MEHMET SEZEN"
  26. ZİLE MARKASINI YARATMALIYIZ -III
  27. İL OLMA RÜYASI SEÇİMDEN SONRAYA KALDI
  28. ESKİ PANAYIRLAR
  29. YAZIM ORTALIĞI KARIŞTIRDI-ZORUNLU BİR CEVAP
  30. 100 YIL ÖNCEDEN GELEN TALİHSİZLİKLERİMİZ-BU YAZI ÇOK KONUŞULACAK
  31. MAALESEF TEPKİ YOK
  32. TOPLUMSAL DİYALOG PLATFORMU NEDEN KURULDU
  33. KÜLTÜR SİTESİNİN HALA BİTİRİLEMEMESİ VE HIRKAYI ŞERİF
  34. ZİLE PANAYIRI 1 EKİMDE BAŞLIYOR
  35. ÜNİVERSİTE VE YÜKSEK OKULLARIMIZ
  36. HER GEÇENGÜN KÜÇÜLEN ZİLE
  37. PEYGAMBERİMİZİN ZİLE'DEN GİDEN HIRKA-I ŞERİFLERİ  VE ZİLE MÜZESİ
  38. VENİ-VİDİ-VİCİ YADA GELDİM GÖRDÜM YENDİM
  39. KİRAZ FESTİVALİ VE ASIRLIK ZİLE PANAYIRI
  40. ASIRLIK ZİLE PANAYIRI VE KİRAZ FESTİVALİ
  41. ZİLEDE YAŞADIĞIM ESKİ BAYRAMLAR
  42. ZİLE'NİN IĞDIR KÖYÜNDEN YÜCE BİR KAHRAMAN HASAN ONBAŞI
  43. TÜM TÜM OĞLU'NUN KÖŞE
  44. BELEDİYE BAŞKANIMIZ SAYIN LÜTFÜ VİDİNEL'E ÖNERİYORUZ VENİ,VİDİ,VİCİ VE SEZAR ANITI
  45. ORUCUM BOZULDUMU?
  46. SAYIN VİDİNEL YOLUN AÇIK OLSUN BAŞARILAR
  47. ZİLE VE TURİZM
  48. SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZİN ZİLE'DEN GÖTÜRÜLEN MÜBAREK HIRKA-I ŞERİFLERİ MUHAKKAK ZİLE'YE GERİ GETİRİLMELİDİR
  49. ÖZLEM TÜTEN (TÜM ANNELERİ KUTLUYORUM)
  50. SİVAS'TA YAŞADIĞIM 19 MAYISLAR
  51. KIZILCAHAMAM  TOPLANTISININ ARDINDAN
  52. BİR İLAN VE ZİLE SİTESİ
  53. KİRAZ FESTİVALİ VE ASIRLIK ZİLE PANAYIRI
  54. ARAÇLARIN CADDELERE PARK YAPMALARI NASIL ÖNLENEBİLİR?
  55. İKTİDARLI BELEDİYE OLMAK
  56. EV ALMAK İSTEYENLER ZİLE'DE AHŞAP EVLER SUDAN UCUZ
  57. RECEP, ŞABAN DERKEN İŞTE GELDİ, GEÇTİ RAMAZAN
  58. SİZ ZİLE'LİLER ŞEHRİNİZİ ÇOK SEVİYOR ONUNLA GURUR DUYUYORSUNUZ
  59. PANAYIR VE FUAR
  60. ZİLE'DE İYİ ŞEYLERDE OLUYOR
  61. HIRKA-I ŞERİF VE ZİLE MÜZESİ
  62. SEZAR'DA GİDİYOR
  63. İDEALİST BİR GRUP ZİLE'Lİ 
  64. ZİLE PLATFORMU GURUBU AÇIKLAMASI 
  65. SEZAR'IN  ZİLE'DE  SAVAŞ  YAPTIĞI  YER  
  66. ZİLE SİTESİNE HACKER SALDIRISI 
  67. HIRKAYI ŞERİFTEN GÜZEL HABERLER
  68. ZİLE ÇÖREĞİ UNUTULUYOR

Hiç yorum yok: