19 Oca 2012

1978 Yılı Zile TRT Çekimleri (TRT Zile Belgeseli "Ayşegül Aran Sarısoy")


"Memet Sezen"
4 Şubat 2009, 00:25Değerli üyeler

              Bir kaç gün önce çarşıda rasladığım bir dostumla sohbet ederken, Zile Sitesinde Sayın Hulusi Serezli'nin sayfalarına taşıdığı 1974 yılı Zile Kiraz Festivali filmini seyrettiğini,siyah beyaz olarak çekilmiş filimde Fikret Tarhanı,beni ve daha bir kaç arkadaşımızı gördüğünü söyledi. 30 yıl önceyi birden toparlayamadım.Hemen eve gelerek siteyi açtım ve 1974 kiraz fetivali fifmini izlemeye başladım.
              Bir müddet sonra hemen hatırladım.Evet Zile Turizm ve Tanıtma Derneği tarafından tertip edilen 1974 yılı kiraz Festvalinin TRT tarafından çekilen siyah beyaz filmi idi bu.O günler gözümün önünden sinema şeridi gibi geçti bir anda.Rahmetlik Fikret Tarhan Derneğimizin Başkanıydı o yıl.Ankarada TRT de yetkili Asaf Demirbaş isminde bir dostu olduğunu,onunla temas ederek Kiraz Festivalimizin etkinliklerinin filme alınması için bir kamereman gurubunun Zileye görevlendirilmesini rica ettiğini söyledi.Çok sevindik.TRT yönetimince uygun görülmüş olacakki,bir Kamereman ve yardımcısı,birde yönetmen olarak üç kişilik bir heyet Zileye geldiler.
              O yıl çok güzel hazırlanmıştık Festivale.Programda neler yoktu ki Konserler,Defileler.Güzellik yarışmaları,fakir ailelerinçocularının sünneti,Eşek yarışları,Talebelerin maraton koşuları ve daha bir çok etkinlikler yapılıyordu.Programın son akşamı da Kiraz Balosu ile noktalanmıştı.Bir hafta süren programı falsosuz ve başarı ile yürütebilmek için,Belediyemizinde katkılarıyla tüm yönetim kurulu üyeleri canla başla gece gündüz çalışarak başari ile tamamlamıştık Festivali.TRT ekibi Zilemizin Tarihi yerlerini ,el sanatlarını, bitakım örf ve adetlerinide kaydetmişlerdi filme.
             Şimdi asıl merakımız bu filmi ne zaman ve nerede seyredecektik.TRT bu filmi yayımlasa bile Zilede Televizyon yayını yoktuki,nasıl izleyecektik.Aradan bir haylı zaman geçmişti.Bu gün de olduğu gibi, Arkadaşlarımız arasında en duyarlı ve girişimci arkadaşımız olan Hulusi Serezli'den müjdeli haber gelmişti.Beni telefoda arıyarak" iki gin sonra bizim Kiraz Festvalinin filmi Televizyonda gösterilecekmiş Sezen" dedi.Sevincimize payan yoktu.Yoktu ama nerede seyredecektik bu filmi?..Araştırmış soruşturmuş,Sungurlu da TV yayını olduğunu öğrenmiş.
             Hemen ertesi gün atladık arabaya gittik Sungurluya.O akşam Öğretmen evine misafir olduk ve bizi fevkalada gururlandıran Festival filmimizi çevremizdekilerin gıptalı bakışları altında izlerken,o güzel ve hummalı çalışmalarımızın ekrana yansıyan ödülünü yudum yudum alıyorduk sanki.
Aradan uzun yıllar geçti.Dernekte nöbet değişiklikleri oldu ve bir gün geldi yeni kuşaktan böyle konulara hevesli gönüllü gençler çıkmaynca Dernek kapandı ve tarihe karıştı. Karıştı ama o filim TRT de hala duruyordu.Ondan on yıl önce Dernek olarak benim çektiğim 1968 Kiraz Bayramı filmi gibi O da tarih olmuştu artık.Bütün mesele o tarihi kaydın kopyasının oradan alabilmesiydi.
              İşte bu kadar laftan sonra demek istediğim şu ki: Değerli kardeşim Hulusi Serezli ne zaman yapmış,ne etmiş,nasıl etmişse etmiş,30 yıl sonra o fimi TRT den koparmış olacak ki işte dün akşam www.zile sitesi.com da bu filmi izlerken,Sugurludaki heyecanı fazlasıyla tekrar yaşadım gözlerim dolu dolu oldu.Beni meraklandıran bir hususta şu ki: Neden bana bu filmi temin ettiğini bir vesile çıtlatmamıştı? Anlaşılam o ki; o yapıtı izleyen tüm Zileli hemşehrilerimizle birlikte,demekki bana da süpriz yapmış oluyordu sayın Serezli.Zilemiz için uzun yıllar omuz omuza, nice dostlarımızla birlite çok şeyler başardığımızı zannettiğimiz eski dostum Sayın Hulusi Serezliye bu vesilei ile değerli çalışmalarından ötürü gönülden teşekkürler ediyorum.
              Saygılarımla-MEHMET SEZEN

Hiç yorum yok: