19 Haz 2011

Zile usulü Etli Yaprak Sarması


MALZEMELER :
---Zile'nin bağlarından toplanmış asma yaprağı
---1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek,
---1 su bardağı kalın bulgur ,
---1 adet patates 2 adet soğan ,
---Maydonuz,kuru nane ,yeşil nane ,pul biber,tuz,
---3 kaşık domates salçası ,sıvı yağ,
---Güveçin tabanına koymak için kemikli et
YAPILIŞI:
Zile Yaprağı önceden ıslatılır tuzu çıkarılır.haşlanmış mercimeğin içine bulgur katılır ince doğranmış soğan küp küp küçücük doğranmış patates ,maydonuz taze nane ,kuru nane tuz ,pul biber ,3 kaşık salça en son sıvı yağ katılır güzelce karıştırılır .....
Yapraklar bu harçla sarılır .Güvecin tabanına kemikli et konur sarılan yapraklar üzerine dizilir.Kısık ateşte üzerine biraz su ve sıvı yağ gezdirilir.
Sarılan sarmaları tencereye aşağıdaki resimdeki gibi düzenli bir şekilde dizilir. Tencereye 3 bardak kaynar su dökülerek sarmalar kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişirilir.

Şu şekilde hazırlanır:
Deneyenlere harika bir lezzet zeytin yağlı yaprak sarmasından sıkılanlar birde böyle deneyin .Bu tarif bizim oralarda çok meşhur .Yaprağımızın tadını anlatmaya gerek yok yaprağı çok lezzetlidir

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sayim Zile Haber,

Siz gercekten guzel bir SARMA tarifi hazirlamissiniz..

Bu yaprak sarmasini ben bir kez yaptigimda ailem beyendi inanilmaz guzel tat dendi..

Yagrin kaynanamlara yapacagim kayinbabam oyle istedi. Baya emek istiyor ama ben yapiyorum artik hemde SEVE SEVE cunku Harika tat ama ben zeytin yag kullaniyorum!!

Herkez ayni tadinda kararinda yapamiyor ama artik benim elimden geliyor sizin sayenizde!!..

Şuanda 2,5 aylik evliyim HARIKA!! Akliniza saglik.

Iyi aksamlar diler. Tesekkur ederim.

Sevgiler Saygilar,
Menekse & Ömer

Adsız dedi ki...



gerçekten yemekleriniz bir harika yerli malı haftasında özellikle çocuklara yapacağım yemeklerde sizin tariflerinize bakmak ilk işim tşkler sayenizde herkes beğeniyor
fatma

Adsız dedi ki...

merve

ben şuanda 16 yaşındayım ve aşçılık okuyorum gelecekteki mesleğim yani aşçılık çok güzel bi meslek tüm yaşıtlarıma söylüyorum bence aşçılığı seçsinler bu arada yaprak sarmasına bayılırım ve annemle sardığımız zaman annem yaprak ustası olduğumu söyler çok güzel sarıyomuşum :)

Adsız dedi ki...

valla çok güzel görünüyor,yapraklarımı ısladım birazdan yapmaya başlayacağım :)bizim tokatlı komşu yapıyordu ilk onda yedik çok beğendik.inşallah bende güzel yaparım :)